Testy |
|
Testy Ośrodka Badawczo-Rozwojowego samochodów Osobowych w WarszawieOśrodek Badawczo-Rozwojowy samochodów Osobowych w Warszawie przeprowadził badania w 1988 roku. Do testów dysponował Fiatem UNO 55. W tym modelu dopiero - albo już - po 40.000 kilometrów przednie zawieszenie pokazało pazurki, co było spowodowane nadmiernym luzem w przegubach kulowych. Gdy licznik wskazywał prawie 60.500 kilometrów przebiegu, zdiagnozowano nadmierne zużycie tarcz hamulcowych. Kilka kilometrów wcześniej tłumik końcowy przeszedł w krainę wiecznych spalin. Po kolejnych 5.000 kilometrów kolumny McPhersona nadawały się tylko do wymiany. Co 30.000 kilometrów zużywały się klocki hamulcowe. Nieco później - po nieco ponad 75.000 kilometrów tylne bębnowe szczęki hamulcowe wykazywały 80-cio procentowe zużycie. Średnie zużycie paliwa w całym teście wyniosło 7,8 litra na 100 kilometrów przy prędkości patrolowej, natomiast przy prędkości pościgowej - zaledwie pół litra więcej. |